ZNAK FIRMOWY

  • Wedle rodzinnej relacji, od Holdena pochodziły też skóry nakrapiane, które miały się stać słynnym znakiem firmowym Gucciego. Podobno pierwsza była tak naprawdę wypadkiem przy pracy. Coś poszło nie tak podczas garbowania, w efekcie czego skórę usiały ciemniejsze, lekko wy­pukłe cętki. Aldo i zro­bił z tych skór torby. Być może — jak ktoś zasugerował — była to jedynie oszczędność i Aldo po prostu nie chciał wyrzucić przygotowanego już do produkcji materiału. Jednak jego decyzja zaowocowała kolejnym słynnym firmowym moty­wem. Później okazało się to także doskonałą bronią przed podróbkami, bo trudno było taką skórę skopiować.Świńska  skóra stała się tak ważna dla interesów Gucciego, że w 1971 roku Aldo kupił specjalną garbarnię.

Cześć! Witaj na moim blogu o modzie i nadchodzących trendach.Znajdziesz tutaj wiele ciekawych wpisów modowych. Zapraszam do śledzenia bloga na bieżąco!